Bokskogen

Det blev en sväng i skogen för mig och knattarna med kusinerna Minna och Neimi och deras föräldrar. Vi hade picnic och jag fick ju naturligtvis ta med mina gamla mackor hem igen eftersom Corina glänste med krabbelurer som både Ciaran och Maxi... och jag själv, föredrog. Ciaran och Minna letade efter Mulle-kojor och vi föräldrar gjorde vårt bästa för att hinna med att fotografera dem. Jag fick inte riktigt till det som jag ville. Det är svårt att koncentrera sig på kamerainställningar och ljus och sånt när Maximilian skriker för att vagnen står still och Ciaran hoppar upp och ner som en guttaperkaboll och blir suddig på varenda bild för han inte är stilla en sekund. Jag försökte att fotografera Minna istället men hon tittade ju i sin tur väldigt sällan åt mitt håll.

Men vi hade trevligt ändå och även om det duggade lite på oss en kort stund så var vädret riktigt bra promenadväder.




Nu ska vi snart äta mumsig, äkta hemlagad kalops med potatis. Ibland känner man verkligen att svensk husmanskost är grovt underskattad.

0 kommentarer: