Så har det gått en vecka igen

Det har varit en lång vecka av väntan, som i fredags slutade i antiklimax när jag inte fick "drömjobbet". Men, men, det är bara att bryta ihop och gå vidare, uppåt och framåt!
För Carsten har det varit en tuff vecka. Han skulle jobba hemifrån och "ta det lugnt" denna veckan, men det blev att han satt instängd vid skrivbordet i sovrummet från att han steg upp till att middagen började bli kall och telefonen ringde oavbrutet.

För barnen har det varit en bra vecka. De har hållt sig friska så de kunnat gå på dagis hela veckan (Kors i taket! Men det var ju också bara en 4 dagars vecka).

Själv har jag börjat smida stora (och kanske lite dyra) planer för trädgården i sommar. Det är så kul när man får alla trädgårdskataloger och helt plötsligt har man massvis med ny inspiration.

På tal om ny inspiration, min svägerska Carola öppnade sin nya butik- Design 17, i påskhelgen. Härom dagen var hon med i Ystads Allehanda. Grattis och stort Lycka till! Har ni vägarna förbi Skåne i sommar så stanna förbi butiken!

1 kommentarer:

Carola sa...

Hej Rebecca! Skönt för barnen att de är friska och har varit på dagis. Mindre trevligt för brossan som skulle ta det lugnt och i stället blev det tvärtom. Men mest tråkigt för dig som inte fick jobbet du sökte. Som sagt som du själv skriver, det är bara till att gå vidare. Det är kämpigt och det tar emot, men din tur kommer när du minst anar det! Jag blev riktigt rörd över vad du skrev om mig och min butik, tack Rebecca jag ♥♥♥ er! Kram Carola