Händelserik helg

Här händer det grejor! Idag har vi fått en ny tjusig diskmaskin!!! Whoohoo!! Ok den sitter på plats och allt men Martin vår händige elektriker-svåger måste komma och koppla in elen och den är integrerad så jag måste åka till IKEA och köpa en front som passar till skåpsluckorna.
Vi fick också fönstren omlaserade i morse, men det var ju mindre exalterande.

Igår kände vi bebisen på utsidan för första gången! Carsten kände den också men det var vid kl 22:30 igår kväll så Ciaran sov. Jag har känt en liten guldfisk simma omkring i ett par veckor men nu var det tydliga små puffar.

I fredags var det en stor dag också. Ciaran frågade Carsten om han vill vara hans pappa! Det ville han absolut :) och Ciaran blev så lycklig att han fnissade hela vägen ut till Corina, Martin och Minna där vi hade bjudit in oss själva på grillkväll. Väldigt trevlig kväll, Corina bjöd till och med på otroligt smaskig nybakad jordgubbssmulpaj med glass, mmmm! Det är sommar det!!

Igår var vi en sväng på Ribban och hade picnic och solade. Ciaran och Carsten sparkade fot(bad)boll och jag brände mig från topp till tå. Ännu mer sommarkänsla!

Och till sist - i onsdags körde jag porche!! En Porche Cayenne (SUV) inte en sportbilsvariant. Det blev dock inget bilköp, vi tittar vidare.

0 kommentarer: