Mäklare

På sista tiden har vi stött på att antal riktigt dåliga mäklare. Har det med räntan att göra?? Tappar de sugen och struntar i intressenterna när tiderna går dåligt?
Man undrar. Jag har på sista tiden mailat, ringt och smsat till 4 olika mäklare utan att få svar på flera dagar - i vissa fall inte alls. En mäklare ringde jag till och frågade om visning på ett hus som precis kommit upp på hemnet. Han sa det skulle vara en visning följande söndag, men tiden var inte spikad så han bad att få återkomma. Jag mailade samma mäklare dagen efter och påminnde honom, ställde även lite ytterligare frågor om huset... Söndagen kom och gick och jag hörde inte av honom. En och en halv vecka senare fick jag svar på mailen att han visst tagit fel på söndagarna och det skulle bli följande söndag igen istället, kunde vi komma vid 12:30? Jag svarade inte och vi gick inte dit.
Vi var på en annan visning i torsdags och jag mailade mäklaren med frågor senare på kvällen. Nu är det måndag och klockan är kvart över 1... har fortfarande inte fått svar.

1 kommentarer:

Carola sa...

Hej på dig!
Det är ju inte klokt att man måste ringa och jaga! Vill dem inte ha sin lön? man kan ju undra?
Kram Carola