Hemma på vår gata i stan...

Min syster postade en liten kul länk på sin blogg där man kan skriva in sin adress och få statistik om vilken sorts människor som bor i samma område. Här på vår gata i stan bor

Unga
Ganska välutbildade
Singlar
Låg- och Medelinkomsttagare
Hyresrätt i medelstor stad
Nöjesintresserade
Förändringsbenägna kollektivister

Jag antar att någon måste vara undantaget från regeln och det föll den här gången på vår lott ;) ... fast vi är ju rätt unga...

Det är lugnt och tyst hemma hos mig idag. Semestern är slut, Mr C är tillbaka på jobbet och Lille C är hos mormor hela veckan. Här hemma är det bara jag och tvätten.

I fredags var vi hos barnmorskan och Ciaran fick lyssna på hjärtljuden för första gången. Hans spontana kommentar var 'bebisen låter som tåget!'. Jag fick bannor för att jag slarvat med järnet men annars såg allt bra ut. Hade gått upp lite till och ligger nu ca +6kg. Sedan åkte Ciaran och jag och mötte mormor och mormormor i Markaryd.

I lördags hade vi en supermysig 'rå om oss själva' dag. Vi promenerade i duggregnet ner till stan där vi hade läst att det skulle vara en street matmarknad. Vi blev väldigt besvikna när det enda som bjöds var franskt och spanskt torkat kött och korv, italienskt godis och en och annan vanlig grönsak. Sedan var där ett myller av vanliga krims krams stånd :(. Så vi gick och lunchade på Spot istället och pratade film eftersom vi äntligen kommit över en Arn DVD. Vi kom fram till (inte helt förvånande) att vi har helt olika film smak. Vi promenerade genom stan hem och la oss på var sin soffa och spenderade eftermiddagen med att titta på sagda Arn. Sedan fick Carsten ett litet infall och vi klädde upp oss och åkte ner till Torso Twisted och drack drinkar i loungen till klockan var ca 9. Sen fick jag köra M3a hem och vi lagade mumsig middag och tittade på Las Vegas. Mycket trevlig avslutning på en annars tråkig och regnig semester.

Vi var på Bruce Springsteen på Parken i Köpenhamn i söndagskväll. Mycket trevligt, men det blev inte riktigt vad vi hade tänkt oss. Vi tog bilen över i god tid med Corina och Martin och fick en kanon parkering mitt utanför. Sedan tänkte vi sätta oss på en mysig restaurang och äta lite och ta några glas valfri dryck innan konserten. Ja vad kan man säga - vi upptäckte försent att restaurangen inte tog Master Card eller Visa, och trots att klockan var knappt 17:00 så var oxfilén som vi alla tänkt beställa slut, de lyckades ändå köra igenom Carstens och min beställning trots att vi inte hade betalat för den och vi fick vår mat medan Corina blev hänvisad till den ena trasiga bankomaten efter den andra.
Efter en timmes trassel hade jag och Carsten ätit upp medan Corina och Martin precis hade fått in sin dricka. När vi försökte betala för vår mat med pengar vi hade växlat innan i Malmö - tog restaurangen dem och la emot Corina och Martins nota istället. Kontentan var en rörig soppa där Carsten och jag hade ätit men pengarna vi skulle betala med hade gått till Corina och Martins mat - som de inte hade fått in och som de försökte avbeställa eftersom de hade väntat över en timme och trots besök vid 3 bankomater och diverse butiker hade de inte lyckats hitta ett ställe att ta ut pengar ändå. Det hela blev så rörigt att restaurangen till sist gick med på att ta tillbaka Corina och Martins mat och gav oss pengarna tillbaka, vi behövde bara betala för drickat!
Sedan gick vi över gatan och Corina och Martin fick äta på MacDonalds istället.

Konserten i sig var däremot bra. Lite synd bara att de spelade väldigt mycket gamla E Street Band låtar som vi dessvärre inte kände till - men utelämnade The River och Born in the USA och ett par till som vi hade sett fram emot. Men det är ju väldigt kul att kunna säga att jag faktiskt sett The Boss live :).

Tja, nu är jag nog 'up to date' med vad som hänt. Imorgon ska jag på bio - Sex and the City, det ska bli kul.

0 kommentarer: