Shopping!!

I helgen inhandlade vi vår första bebisgrej!! Ett skötbord på IKEA. Det är obehandlat och väldigt basic, men planen är att jag ska 'pimpa' det själv.

Idag var jag tillbaka på IKEA och inhandlade en burk med antikbets för att betsa det i samma färg som spjälsängen (som vi inte har köpt än) - men först måste jag försäkra mig att betset är OK för mig i mitt tillstånd annars får jag muta Carsten att betsa åt mig.

Till detta ska jag skruva fast några tjusiga krokar på kanterna, och hittade jättesnygga förvaringslådor i tyg på IKEA som jag tänkt ska innehålla allt man behöver tillhands på ett skötbord.

Sedan hoppas jag hitta en skötbädd som passar till lådorna eller ett tyg som passar att göra ett överdrag av. Så långt har jag kommit hittills i planeringen. Bredvid skötbordet tänkte jag mig en sån här:

Ingen avancerad högteknologisk blöjhink som de man kan köpa i babyaffärerna för antalet hundralappar, men jag tror att denna med ett paket bra luktfria fryspåsar gör samma jobb.


0 kommentarer: