Måndag igen

Svush säger det, så har det gått en vecka till! Det var väldigt trevligt att få umgås lite med mamma och mormor i Jönköping, men det sa svush där också och vi hann inte med allt vi hoppats. Bland annat blev det ingen mässa eftersom Carsten lyckades sluta redan kl 13 på fredagen istället för kl 17 som planerat, men det var skönt att komma hem och fortfarande ha kvällen famför sig. Ciaran var ju naturligtvis i upplösningstillstånd över att behöva åka hem från mormor och grät hela vägen till Värnamo där han somnade och sov till Helsingborg.

Det blev inte någon mer Blixten McQueen-tårta. I stället hade mormor lyckats få tag i en jätteBatman-tårta för säkert 20 personer som vi gjorde ett tappert försök att äta så mycket som möjligt av. Ciaran var glad ändå och tyckte tårtan var kanon. Min lille matrialist blev också överlyckligt över att få mer presenter. Av mormor fick han HV71-hockeyspelare till hockeyspelet som var väldigt uppskattade, han fick nya djur till sin bondgård av mormormor och av morfar fick han en superhäftig dumper och grävmaskin som lekts med flitigt i helgen. Han fick också ytterligare ett hus från Kylarköping (Disney's Bilar) till sina bilar och det var ju naturligtvis en garanterad hit. Det fick han av mammas granne Olle.

Nu dividerar jag i min egen hjärna om jag ska låta födelsedagen vara överspelad eller om jag ska boka om barnkalaset som vi fick avboka när Maxi blev inlagd på sjukhuset. Jag tror jag ska göra så att jag istället bara bjuder Ciaran och ett par kompisar på inträdet till leklandet en eftermiddag, istället för att boka ett helt kalas.

0 kommentarer: