Veckans blogg-inlägg

Ja det verkar inte bli att man får tid att skriva så ofta som man vill. Idag packar vi för att åka till mormor några dagar. Imorgon ska vi ha lite kalas för Ciaran för småländska sidan av släkten och han ser ju naturligtvis fram emot fler presenter och har önskat sig ännu en Blixten McQueen-tårta. Mormor lovade se vad hon, eller rättare sagt Konditori Rosetten kunde lösa.

På fredag ska jag gå på Hem och Villa-mässa på Elmia med min mamma. Det blir min andra hem och villa mässa på exakt en vecka, för i fredags var jag och Carsten på sagda mässa här i Malmö. Vi hade supertrevligt och gick och drömde om vårt nya hus, men själva mässan var inte jättespännande. Det var badkar och luftvärmepumpar och ytterdörrar etc. Vi såg Johnny och Mattias från Roomservice, men vi stannade inte för att lyssna på vad de skulle prata om. Man tycker, som ny villaägare, att man saknar en hel del på dessa mässor. Man hade ju hoppats på inspiration och idéer och riktiga mäss-klipp, men det var skralt med dem. Mest verkade utställarna bara vilja visa upp sig, man fick inte känslan av att något egentligen var till salu och vi såg väldigt få erbjudanden om låga mässpriser. Men jag ger alltså inte upp utan nu står hoppet till Jönköping på fredag.

På tal om hoppet till Jönköping. HV mosade Timrå med 7-0 i andra matchen i kvartsfinalen i slutspelet, men har inte lyckats vinna de övriga två matcherna. Ikväll spelas det hemma och det är dags att vända på statistiken nu tycker jag.

2 kommentarer:

Carola sa...

Há det så roligt i Jönköping! Hälsa barnen och brossan från mig :)

Anonym sa...

ja du hv är ju inte något vidare bra hockey lag i år, förlorade precis i sudden igen. Hoppas dom tar sig i kragen ordentligt imorgon, annars så är säsongen över och Rebecca en sorgsen kvinna:(